Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Школа туризму
ТУРИСТИЧНІ ЗМАГАННЯ
З 11 по 13 червня 2014 року на території НПП «Прип’ять-Стохід» відбулась еколого-освітня, туристично-дослідницька експедиція «Друзі парку». Співорганізатором даного заходу був Любешівський районний відділ освіти. На базі Люб’язівського рекреаційного пункту 18 дітей (учні 7-8 класів Люб’язівської, Великокурінської та Підкоромільської шкіл) пізнавально та з користю провели своє дозвілля. Згідно з програмою експедиції першого дня учні в рамках гідробіологічної екскурсії вчилися визначати чистоту води в озері Люб’язь та ознайомились із рослинним світом узбережжя. Другий день був найбільш очікуваним, оскільки на учасників експедиції чекали подорожі на байдарках, туристична смуга перешкод та змагання з велосипедного туризму. Третього дня «друзі парку» відвідали мальовниче село Сваловичі, де пройшли екологічною стежкою «Забутими стежками Полісся», ознайомилися із пташиним світом парку на орнітологічній вежі. У вільний від екскурсій час учні навчилися виготовляти гіпсові магніти на природничу тематику, плести з ниток файнички, грали в екологічні ігри, дивились фільми та презентації про парк.
«Щоб пізнати душу дитини, її треба бачити в природі» В.О.Сухомлинський ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИСТСЬКО-КРАЄЗНАВЧОЇ РОБОТИ в ЗОШ І-ІІІ ст. с. Великий Курінь Туристсько – краєзнавча робота в школі є дієвим, ефективним та дуже потужним засобом виховання всесторонньо і гармонійно розвиненої творчої особистості. Вона слугує удосконаленню навчально-виховного процесу, наближає його до краєзнавчих принципів викладання предметів про навколишнє середовище, підвищує роль екологічного виховання , сприяє формуванню системного сприйняття учнями оточуючого світу. Практика показує, що в навчально-виховних закладах, де на належному рівні проводиться дана робота краща успішність і дисципліна, менше правопорушень, вищий рівень фізичного та психологічного здоров’я дітей, глибокі знання з історії та природи рідного краю. Для більш чіткої і ефективної діяльності з розвитку туризму і краєзнавства серед учнівської молоді наша школа, наказом відділу освіти і науки, є базовою школою по даному питанню. Базова школа – школа яка працює над вирішенням певних педагогічних проблем і може використовуватись для проведення заходів в системі методичної роботи. Виходячи з цього саме базові навчально-виховні заклади з питань ТКР повинні сприяти підвищенню ефективності даної роботи в територіях, освітніх округах. При цьому практично, а не на словах, повинен втілюватися в життя принцип «Туризм – в кожну школу! Кожен учень – турист!» Зокрема в Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету міністрів України від 14.01.2004р. №24) вказано «…учні (вихованці) загальноосвітнього навчального закладу мають гарантоване державою право – участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами». Виходячи з напрацювань та певного досвіду, саме туристсько-краєзнавча робота сприяє формуванню і розвитку соціально-зрілої творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, вихованню свідомого ставлення до свого здоров’я, поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу. Відповідно до структури середньої школи, де ТКР повинна стати складовою частиною навчально-виховного процесу, можна визначити примірні вимоги до знань і умінь учнів з даного питання.
Початкова школа (1-4 класи) Класоводи 1-4 класів забезпечують загальний розвиток дитини, оволодіння нею теоретичними і практичними основами творчої діяльності, створюють для цього відповідні умови. На уроках , виховних заходах ознайомлюють з елементами краєзнавства, оволодіння знаннями про свою сім’ю і найближчих родичів, склали родовідні дерева , вивчили про походження назви сіл В.Курінь і Проходи і їх вулиць. Зробили фотоальбоми села. Особливо хочу відмітити вчителя Криська ю.І. –класовода 4 класу Прохідської ЗОШ І ст., який разом з дітьми виконав проект « Село, моє рідне село». Матеріали даного проекту є цікавими , вони будуть представлені у новому проекті за програмою Інтел., Діти оволодівають знаннями про найближче навколишнє середовище, а також елементами орієнтування і техніки туризму. Беруть участь у тематичних екскурсіях та походах вихідного дня, змаганнях, заходах. В школі обладнана батьківську світлицю. Основна школа (5-9 класи) Створення умов для розвитку творчої особистості, надання їй глибокої теоретичної та практичної підготовки. Поглиблення інтересу до краєзнавчо-пошукової діяльності. Оволодіння основами дослідницької роботи. Участь у змаганнях, краєзнавчих конференціях, багатоденних екскурсіях та походах. Старша школа (10-11 класи) Активна пошуково-дослідницька робота відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей у різноманітних організованих формах. Робота туристськими організаторами в навчально-виховних закладах, підготовка науково-дослідницьких робіт. Участь у змаганнях, конференціях, конкурсах-захистах, багатоденних екскурсіях, походах. За останні роки відбулися відчутні позитивні зміни в туристсько-краєзнавчій діяльності. Зокрема затверджена Програма розвитку ТКР в навчально-виховних закладах Волинської області . Звичайно, на перших порах далеко не у всіх навчальних закладах є можливість повністю втілити її в життя. Однак, використовуючи запропоновану схему, можна розробити свою, виходячи з можливостей кадрового та матеріально-технічного забезпечення. В той же час необхідно спрямувати зусилля педагогічного колективу на подальше удосконалення і покращення роботи.
Питання ТКР відображається в плані роботи школи і конкретизується у виховних планах класних керівників. Безпосереднє керівництво і контроль за ТКР здійснює заступник директора з виховної роботи Кушнерик О.М. Наказом директора, Кундік І.У.-вчитель географії, призначається відповідальним організатором ТКР в школі. І.У. Кундік проводить роботу з пропаганди і популяризації ТКР в щколі, при ньому працюють туристсько-краєзнавчі гуртки, функціонує навчально-тренувальний майданчик.
Організатор ТКР складає план туристсько-краєзнавчої роботи в школі. Він організовує роботу з вчителями-предметниками, класними керівниками, а також туристським активом з числа учнів, з питань підготовки і проведення походів, екскурсій, масових заходів. Ним проводиться також інструктаж з правил техніки безпеки при проведенні походів та інших масових заходів, здійснюється облік маршрутних листів. Організатор ТКР вносить пропозиції дирекції школи відносно придбання необхідного туристського спорядження.
|
Прогноз погоди
Календар
Архів записів
КОРИСНІ САЙТИ
Сайт вчителя фізики Кундіка С.П. Блог вчителя музики Шукалович О.С. Сайт вчителя фізики Кундіка П.С. Блог вчителя історії Крисько Н.П. Блог вчителя укр.мови Кух В.П. |