Субота, 25.11.2017, 10:51
Вітаю Вас Гість | RSS

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 223
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Учнівське самоврядування

 

Шкільна республіка Країна Майбутнього

 

 

Самоврядування – це належним чином організована робота, для того, щоб однаково добре жилося всім, хто разом вчиться або працює… Щоб один одного не кривдили, не перешкоджали, не докучали… Щоб допомагали, піклувалися, стежили за порядком і правопорядком…

Януш Корчак

 

Дитяче самоврядування, правильно організоване педагогами, відкриває невичерпні можливості для постійного вдосконалення виховного процесу. Воно сприяє розвитку дитячої ініціативи, яка стає джерелом нових знахідок та перемог, згуртуванню учнівського колективу.                                                     

        Учнівське самоврядування — це не орган управління школою як соціальним інститутом і не «дні самоврядування». Скільки б разів на рік учні не сиділи в директорському кріслі й не вели уроки замість учителя або разом із ним,— усе це не можна назвати реальним учнівським са­моврядуванням.

     Учнівське самоврядування — це реальна участь школярів за допомогою своїх колективних і колегіальних органів у вирішенні завдань, що стоять перед школою.

Учнівське самоврядування  у  Великокурінській школі  - це не засіб звільнення педагогів від їх обовязків і завантаження ними учнів. Це засіб розширення  діапазону діяльності дорослих і дітей – членів єдиного коллективу, можливостей для їх обєднання, творчого пошуку, виявлення ініціативи. Це засіб жити і працювати за законами демократичного суспільства, де існують гуманістичні відносини між людьми.

      Учнівське самоврядування є не тільки способом самоорганізації в шкільному колективі. Це школа майбутніх лідерів, керівників, які займатимуть активну позицію не чекаючи уваги від влади, а творитимуть на благо собі та суспільства.

Структура органу учнівського самоврядування Великокурінської загальноосвітньої школи нагадує державну структуру. Тим самим формується уявлення про організацію, установу, взаємовідносини в державі. 

     "Учнівський парламент" - це добровільне  об'єднання старшокласників Великокурінської ЗОШ I-IIIст, яке діє відповідно до мети та статуту, розроблених старшокласниками.

      Заснований учнівський парламент уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню в них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором.  

            Членами учнівського самоврядування є: 
учні школи, заступник директора з виховної роботи ,педагог-організатор, 
практичний психолог, класні керівники, які виступають у ролі наставників і консультантів , надають методичну та практичну допомогу школярам , координують співпрацю міністерств.            

       За цією моделлю у Великокурінській ЗОШ вже тривалий час існує учнівський парламент зі своєю структурою , Статутом , принципами, напрямками і функціями діяльності , правилами організації стосунків між учнями. Така організація учнівського самоврядування формує в учнів навички правової поведінки в суспільстві, дотримання моральних норм, сприяє становленню громадської позиції та вихованню національно-патріотичних      якостей.

  Заступником директора з ВР та педагогом-організатором  розроблений проект «Модель учнівського самоврядування – «Учнівський парламент».       Вищий ступінь шкільного самоврядування – збори або учнівська конференція. Її засідання відбуваються 1-2 рази на рік. У проведенні беруть участь учні 5-11-х класів та вчителі. Для учнів 1-4 класів створене шкільне об’єднання  учнів «Калинонька». Вони мають свою емблему, девіз і статут. Об’єднання « Калинонька» створене на добровільних засадах. У своїй діяльності об’єднання керується Статутом. Основною метою діяльності об’єднання є захист прав та інтересів своїх  членів  об’єднання зусиль для  добрих  і корисних справ.

 Члени учнівського парламенту є ініціаторами й організаторами привітань до Дня вчителя, Дня захисника Вітчизни, новорічних привітань, Дня Валентина, 8 Березня, Дня Матері. Вони допомагають в організації заходів, входять до складу журі різноманітних інтелектуальних турнірів. Учні організовують загальношкільні акції «Запалімо свічку», «Зупинимо СНІД», «Скажемо курінню НІ!», виступають у складі агітбригад «Здоров’я».

Волонтерська діяльність    

     Найефективнішим напрямом діяльності органів учнівського самоврядування є волонтерська діяльність, що виявляє «адреси милосердя» та організовує допомогу ветеранам та інвалідам Великої Вітчизняної війни, дітям з особливими потребами, організовує участь учнів школи у благодійних акціях. 

СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Рада організаторів учнівського самоврядування, від імені учнів, виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов життя, піклуючись про зміцнення учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням, приймає цей Статут – основний закон учнівського самоврядування Великокурінської ЗОШ І –ІІІ ст.

ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ

Стаття 1

Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 2

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей і для людей, а учні є людьми!

Стаття 3

Вищим органом самоврядування є загальношкільні збори, які скликаються не рідше 2-х разів на рік, і вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

МЕТА Й ЗАВДАННЯ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Мета і завдання учнівського самоврядування в школі тісно пов’язані з роботою педагогічного колективу.

Мета учнівського самоврядування: всебічне залучення учнів школи до навчального та виховного процесу, виховання національно свідомої соціально активної особистості.

Завдання учнівського самоврядування:

  • участь у розробці проекту плану роботи школи на новий навчальний рік;
  • підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, змагань, забезпечення порядку в школі, організація чергування  в закладі, у класах;
  • організація дозвілля на перервах;
  • проведення загальношкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок;
  • організація роботи з благоустрою території школи;
  • контроль за відвідуванням учнями школи;
  • заслуховування звітів органів учнівського самоврядування;
  • проведення соціологічних досліджень із проблем життєдіяльності учнівських колективів

 

Шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування.

  1. Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
  2. Активне залучення учнів до всіх сфер життя учнівського колективу.
  3. Поєднання самодіяльності дітей з керуванням дорослих.
  4. Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
  5. Надання учням реальних прав і обов’язків.

Положення про учнівське самоврядування

  1. Президент школи є головою учнівського колективу та виступає від його імені.
  2. Президент школи обирається учнями школи на основі загально рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на 2 роки.
  3. Президентом школи може бути обраний учень школи, який досяг 14 – річного віку, є активним учасником шкільних справ, має добрі оцінки зі шкільних предметів.
  4. Президент школи є головою учнівського парламенту.
  5. Президент школи:
  • виносить на розгляд парламенту питання, що турбують учнів школи;
  • має право брати участь у роботі педагогічної ради;
  • має право ініціювати зміни, що покращать навчання та дозвілля учнів;
  • має право голосувати при вирішенні питання подальшого перебування учнів у школі;
  • скликає чергові засідання шкільного парламенту;
  • не має права передавати свої повноваження іншим особам.

6.Повноваження президента школи припиняються в разі:

- відставки; - усунення з поста в порядку імпічменту; - закінчення школи;

7.Вибори президента школи проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні.

8.Виборчий процес здійснюється на засадах вільного й рівноправного  висування кандидатів кожним класом.

9.Вибори президента школи є загальними:право обирати мають учні 5-11 класів.

10.Вибори президента школи є рівними: кожен виборець  має 1 голос.

11.Голосування на виборах є таємним.

12.Право висування кандидата на пост президента школи має кожен класний  колектив. Клас може висувати кількох кандидатів у президенти.

ПРИСЯГА

Я ( Прізвище, ім’я), обраний учнями Великокурінської школи  І – ІІІ ст. президентом, заступаючи на цей високий пост, урочисто присягаю  і зобов’язуюсь усіма справами сприяти розвитку учнівського самоврядування, відстоювати та захищати права учнів, сприяти зміцненню доброзичливих, дружніх стосунків між учителями та учнями школи. Виконувати свої обов’язки в інтересах шкільного колективу, піднімати авторитет закладу.

 

10 ЗАКОНІВ ГАРНОГО МІНІСТРА 

Я – міністр, і я відповідаю за кожен вчинок своїх підлеглих.

Я зобов'язаний прислухатись до думки кожного учня школи.

Я вихований, працьовитий, толерантний.

Я повинен бути в курсі всіх подій, які відбуваються в школі.

Я в першу чергу раджу, а потім – контролюю і караю.

Я ввічливий, терплячий і стриманий.

Я ввічливий, терплячий і стриманий.

Я справедливий і людяний.

Я творчо підхожу до всіх справ, я з гордістю ношу звання міністр.

Я завжди посміхаюсь – дарую гарний настрій своїм друзям та товаришам.

Статут дитячого об’єднання «Калинонька»

Загальні положення

  1. Об’єднання «Калинонька» створене на добровільних засадах.
  2. У своїй діяльності об’єднання керується даним Статутом.
  3. Основною метою діяльності об’єднання є захист прав та інтересів своїх членів об’єднання зусиль для добрих і корисних справ.

Завдання та діяльність об’єднання

Завдання та діяльність об’єднання спрямованні на:

- об’єднання дітей з метою проведення різних заходів, спрямованих на добрі та корисні справи;

- виховання у дітей любові до Вітчизни через любов до малої вітчизни;

- виховання дітей в дусі поваги до старших, турботи про молодших;

- дбайливе ставлення до природи;

- знайомство з історичним минулим України, традиціями свого народу;

- прищеплення любові до праці.

Члени організації

        1. Членами організації можуть бути учні 1-4 класів, починаючи від дня прийняття Статуту. Якщо учень не має серйозних порушень, він автоматично стає членом об’єднання.

        2. Член об’єднання може вибувати з об’єднання за власним бажанням.

        3. За вчинки, не сумісні зі Статутом об’єднання, член його за рішенням колективу може бути виключений з його рядів.

        4. Члени об’єднання не мають права:

- пропускати уроки без поважних причин;

- порушувати на уроках дисципліну;

- зневажати, ображати, принижувати один одного;

- обманювати батьків, вчителів, товаришів;

- брати чужі речі без дозволу.

        5. Члени об’єднання мають право:

- брати участь у всіх заходах, які проводяться об’єднанням;

- вносити пропозиції з метою поліпшення роботи об’єднання;

        6. Члени об’єднання зобов’язанні:

- дотримуватися вимог Статуту;

- меншість підкоряється більшості.

Вiдгук про роботу «Учнiвського парламенту» учнiв 11 класу

        Протягом останніх років активізувалася робота нашого Учнівського Парламенту. З інтересом ми беремо участь у проведенні передвиборчої та виборчої кампаній Президента  «Учнівського парламенту». Дуже цікаво проходять дні самоврядування,  дні здоров’я, різноманітні акції, спортивні заходи. Нам сподобалося брати участь у тренінгах, засіданні «круглого столу».          Участь у заходах, що організовуються членами учнівського самоврядування нашої школи, формує в нас ключові компетентності, лідерські якості, відповідальність за свої вчинки та загальну справу, небайдужість, упевненість у своїх силах, риси, які допоможуть нам адаптуватися в дорослому житті.

Кушнерик Оксана, Смокович Лариса, Кундік Зоя

Вiдгук про роботу «Учнiвського парламенту» батькiв 11 класу

       У цій шкільній державі все по справжньому, як у реальному житті. Свій Президент, Кабінет міністрів, міністри. Робота кипить щодня. Добре, що наші діти таким чином долучаються до реального, дорослого життя. Важливість створення органів учнівського самоврядування безперечна. Бо саме Учнівський Парламент зміг створити особливий морально-психологічний клімат у нашій школі.

       Життя вносить свої корективи і, завдяки ініціативі дітей, педагогів, робота органів самоврядування вдосконалюється і дає позитивні результати в навчанні і вихованні наших дітей.  

 Мати випускниці 9 класу   Кух Ю.С.