Вівторок, 14.08.2018, 22:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 239
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Школа туризму

  

 

ТУРИСТИЧНІ ЗМАГАННЯ

З 11 по 13 червня 2014 року на території НПП «Прип’ять-Стохід» відбулась еколого-освітня, туристично-дослідницька експедиція «Друзі парку». Співорганізатором  даного заходу був Любешівський районний відділ освіти. На базі Люб’язівського рекреаційного пункту 18 дітей (учні 7-8 класів Люб’язівської, Великокурінської та Підкоромільської шкіл) пізнавально та з користю провели своє дозвілля. Згідно з програмою експедиції першого дня учні в рамках гідробіологічної екскурсії вчилися визначати чистоту води в озері Люб’язь та ознайомились із рослинним світом узбережжя. Другий день був найбільш очікуваним, оскільки на учасників експедиції чекали подорожі на байдарках, туристична смуга перешкод та змагання з велосипедного туризму. Третього дня «друзі парку» відвідали мальовниче село Сваловичі, де пройшли екологічною стежкою «Забутими стежками Полісся», ознайомилися із пташиним світом парку на орнітологічній вежі. У вільний від екскурсій час учні навчилися виготовляти гіпсові магніти на природничу тематику, плести з ниток файнички, грали в екологічні ігри, дивились фільми та презентації про парк.

 






«Щоб пізнати душу дитини, її треба бачити в природі»

В.О.Сухомлинський

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИСТСЬКО-КРАЄЗНАВЧОЇ РОБОТИ

в ЗОШ І-ІІІ ст. с. Великий Курінь

Туристсько – краєзнавча робота в школі є дієвим, ефективним та дуже потужним засобом виховання всесторонньо і гармонійно розвиненої творчої особистості.

Вона слугує удосконаленню навчально-виховного процесу, наближає його до краєзнавчих принципів викладання предметів про навколишнє середовище, підвищує роль екологічного виховання , сприяє формуванню системного сприйняття учнями оточуючого світу.

Практика  показує, що в навчально-виховних закладах, де на належному рівні проводиться дана робота краща успішність і дисципліна, менше правопорушень, вищий рівень фізичного та психологічного здоров’я  дітей, глибокі знання з історії та природи рідного краю.

Для більш чіткої і ефективної діяльності з розвитку туризму і краєзнавства серед учнівської молоді наша школа, наказом відділу освіти і науки,  є базовою школою по даному питанню.

Базова школа – школа яка працює над вирішенням певних педагогічних проблем і може використовуватись для проведення заходів в системі методичної роботи.

Виходячи з цього саме базові навчально-виховні заклади з питань ТКР повинні сприяти підвищенню ефективності даної роботи в територіях, освітніх округах. При цьому практично, а не на словах, повинен втілюватися в життя принцип «Туризм – в кожну школу! Кожен учень – турист!»

      Слід відзначити, що питанню позашкільної та позакласної роботи, складовою частиною яких є туризм і краєзнавство, приділено багато уваги і в нормативних документах, що мають відношення до загальної середньої освіти.

Зокрема в Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету міністрів України від 14.01.2004р. №24) вказано «…учні (вихованці) загальноосвітнього навчального закладу мають гарантоване державою право – участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами».

Виходячи з напрацювань та певного досвіду, саме туристсько-краєзнавча робота сприяє формуванню і розвитку соціально-зрілої творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, вихованню свідомого ставлення до свого здоров’я, поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу.

  Відповідно до структури середньої школи, де ТКР повинна стати складовою частиною навчально-виховного процесу, можна визначити примірні вимоги до знань і умінь учнів з даного питання.

 

Початкова школа (1-4 класи)

Класоводи 1-4 класів забезпечують загальний розвиток дитини, оволодіння нею теоретичними і практичними основами творчої діяльності, створюють для цього відповідні умови.

На уроках , виховних заходах ознайомлюють з елементами краєзнавства, оволодіння знаннями про свою сім’ю і найближчих родичів, склали родовідні дерева , вивчили про походження назви сіл В.Курінь і Проходи і їх вулиць. Зробили фотоальбоми села. Особливо хочу відмітити вчителя Криська ю.І. –класовода 4 класу Прохідської ЗОШ І ст., який разом з дітьми виконав проект « Село, моє рідне село». Матеріали даного проекту є цікавими , вони будуть представлені у новому проекті за програмою Інтел., Діти   оволодівають знаннями про найближче навколишнє середовище, а також елементами  орієнтування і техніки туризму. Беруть участь у тематичних екскурсіях та походах вихідного дня, змаганнях, заходах. В  школі обладнана батьківську світлицю. 

Основна школа (5-9 класи)

     Створення умов для розвитку творчої особистості, надання їй глибокої теоретичної та практичної підготовки.

Поглиблення інтересу до краєзнавчо-пошукової діяльності. Оволодіння основами дослідницької роботи.

Участь у змаганнях, краєзнавчих конференціях, багатоденних екскурсіях та походах.

Старша школа (10-11 класи)

  Активна пошуково-дослідницька робота відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей у різноманітних організованих формах.

Робота  туристськими організаторами в навчально-виховних закладах, підготовка науково-дослідницьких робіт.

Участь у змаганнях, конференціях, конкурсах-захистах, багатоденних екскурсіях, походах.

За останні роки відбулися відчутні позитивні зміни в туристсько-краєзнавчій діяльності. Зокрема затверджена Програма розвитку ТКР в навчально-виховних закладах Волинської області .

   Звичайно, на перших порах далеко не у всіх навчальних закладах є можливість повністю втілити її в життя. Однак, використовуючи запропоновану схему, можна розробити свою, виходячи з можливостей кадрового та матеріально-технічного забезпечення. В той же час необхідно спрямувати зусилля педагогічного колективу на подальше удосконалення і покращення роботи.

 

          Питання ТКР відображається в плані роботи школи і конкретизується у виховних планах класних керівників.

Безпосереднє керівництво і контроль за ТКР здійснює заступник директора з виховної роботи Кушнерик О.М.  Наказом директора, Кундік І.У.-вчитель географії,  призначається відповідальним організатором ТКР в школі.

І.У. Кундік проводить роботу з пропаганди і популяризації ТКР в щколі, при ньому працюють туристсько-краєзнавчі гуртки, функціонує навчально-тренувальний майданчик.

 

Організатор ТКР складає план туристсько-краєзнавчої роботи в школі. Він організовує роботу з вчителями-предметниками, класними керівниками, а також туристським активом з числа учнів, з питань підготовки і проведення походів, екскурсій, масових заходів. Ним проводиться також інструктаж з правил техніки безпеки при проведенні походів та інших масових заходів, здійснюється облік маршрутних листів. Організатор ТКР вносить пропозиції дирекції школи відносно придбання необхідного туристського спорядження.